۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۹۲۶۵۸
آیت الله حسینی بوشهری:

متولیان فرهنگی در برابر جنگ نرم دشمن فعال باشند|از تهدیدات غافل نشویم

متولیان فرهنگی در برابر جنگ نرم دشمن فعال باشند|از تهدیدات غافل نشویم
نماینده خبرگان با اشاره به سرمایه گذاری دشمن بر عرصه جنگ نرم، از متولیان عرصه فرهنگی خواست که به صورت فعال در برابر جنگ نرم دشمن نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه عصر امروز در آیین افتتاحیه دوره آموزشی سواد رسانه ای ویژه کانون های مساجد که در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به این که زمان شناسی در اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: بر اساس روایات كسی كه روزگار خود را بشناسد از آمادگی در برابر مقتضیات آن غفلت نخواهد کرد.

وی به حدیث امام صادق(ع) «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس» اشاره و اظهار کرد: جامعه امروزی به سواد رسانه ای احتیاج دارد، زیرا همه افراد جامعه باید با هوشیاری به استقبال اقتضائات زمانه بروند.

آیت الله حسینی بوشهری یكی از آسیب های مهم عدم آشنایی با رسانه را شناخت ناصحیح از فضای مجازی دانست و ابراز کرد: امروز باید همه افراد جامعه با فضای مجازی آشنایی داشته باشند، زیرا شناخت نادرست این فضا آسیب های فراوانی به جامعه وارد می کند؛ امروز فضای مجازی فرصت های بسیار خوبی را در زمینه پژوهش و تحقیق در اختیارمان قرار داده است، اما در عین حال نباید از تهدیدهای آن غافل باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که فعالان عرصه فضای مجازی علاوه بر كنترل و مهار تهدیدهای فضای مجازی باید فرصت های آن را هم در نظر بگیرند، عنوان کرد: در زمینه دنیای مجازی باید کارهای اثباتی انجام دهیم، بر این اساس باید با تولید محتوای مناسب، جذاب و فاخر نوجوانان و جوانان را جذب کرده و در جنگ با دشمن پیروز شویم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری دشمن بر عرصه جنگ نرم و فضای مجازی بیان کرد: ما باید بسیار مراقب باشیم، زیرا بر اساس اظهارات کارشناسان رسانه ای اگر فضای مجازی مدیریت نشود، در آینده بشر حریم خصوصی وجود نخواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که ما باید در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه فضای مجازی آینده نگر باشیم، گفت: هر زمانه ای با یک مسأله و آسیب مواجه است؛ در گذشته فرقه های مختلف به جعل حدیث می پرداختند و افراد را گمراه می کردند و امروز دشمن از طریق فضای مجازی محتوای غلط در اختیار جوانان گذاشته و آن ها را منحرف می کند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که علمای بزرگ دین در گذشته جلوی فرقه های انحرافی و جعل احادیث را می گرفتند، خاطرنشان کرد: امروز نیز همه فعالان رسانه ای، حوزه علمیه و متولیان فرهنگی در مقابل آسیب های فضای مجازی ایستادگی کنند.

وی با تأکید بر این که تهدیدهای فضای مجازی باید به فرصت تبدیل شود، ابراز داشت: دشمن از طریق فضای مجازی به نشر محتواهای گمراه کننده می پردازد، از این رو ما باید تلاش کنیم از همین طریق محتوای مناسب و مطابق با فطرت انسان ها را منتشر کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که طبق آخرین آمار ٤٥ میلیون كاربر اینترنتی داریم، اظهار داشت: مخاطبان ما امروز بیشتر وقت خود را صرف فضای مجازی می کنند، بنابراین ما باید سعی کنیم در این فضا از طریق تولید و انتشار محتوای سالم و برگزاری دوره های مفید سواد رسانه ای به فعالیت های کارآمد بپردازیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که سواد رسانه ای یک نوع درک متكی بر مهارت است كه بر اساس آن می توان انواع رسانه ها را شناخت و از همدیگر تفكیک كرد، عنوان داشت: سوا رسانه ای افراد را از حالت انفعال خارج کرده و به آن ها می آموزد که در فضای مجازی فعال باشند.

وی با بیان این که اگر کاربران فضای مجازی به صورت فعالانه وارد این فضا شوند، بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون آمار طلاق کاهش می یابد، افزود: امروزه فضای مجازی و عدم استفاده صحیح از آن علت بسیاری از طلاق ها و فروپاشیدن بنیان های خانواده است، بر این اساس ما باید سعی کنیم این فضا را سالم سازی و پاک سازی کنیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6

/841/پ202/ق

ارسال نظرات